گروه خدمات و اکوسیستم بازرگانی - دانشكده تجارت و بازرگانی commerce
گروه خدمات و اکوسیستم بازرگانی
مدیر گروه: دکتر محمد مهدی لطیفی
اعضای پیوسته؛ دکتر شکرالله خواجوی، دکتر داریوش طهماسبی، دکتر سعید اسلامی بیدگلی، دکتر الهام رازقندی
اهداف گروه
از آنجا که تحلیل روندها و رویدادهای اکوسیستم بازرگانی و حل مسائل موجود در آن یکی از وظایف مهم متخصصان این حوزه است، دانشجویان باید بتوانند با پردازش داده ها، روندها و رویدادها، آینده کسب و کارهای فعال در اکوسیستم بازرگانی را ترسیم و مدیریت کنند. گروه "خدمات و اکوسیستم بازرگانی" با این فلسفه فکری طرح ریزی شده است تا مهارت ها و توانمندی های رقابتی دانشجویان و نقش آفرینی مؤثرتر آن ها در بازار و اجتماع را با تکیه بر دانش به روز، حرفه ای و کاربردی میسرتر نماید. بر این اساس، هدف اصلی گروه "خدمات و اکوسیستم بازرگانی"، توانمندسازی دانشجویان، مدیران ارشد، مدیران میانی، رؤسا و معاونین کسب و کارهای مختلف کشور در حوزه های مختلف بازرگانی است. یکی دیگر از اهداف این گروه، ارائه خدمات آموزشی، پژوهشی و مشاوره ای حرفه ای به دانشجویان و ذینفعان این حوزه به منظور توانمندسازی آن ها جهت شناسایی و ردیابی روندها و رویدادهای جاری و بالقوه ای است که فرصت ها و تهدیدها و همچنین قوت ها و ضعف ها را برای تداوم موفقیت یک سازمان در اکوسیستم بازرگانی ایجاد می کنند. مقصود این گروه این است که با بهره گیری از دانش و تجربه اساتید صاحب نام، مهارت های دانشجویان را در حوزه های مختلف بازرگانی تقویت کرده و آن ها را برای بهره گیری بهتر از فرصت ها و مدیریت چالش های در حال ظهور در این زمینه آماده نماید. کسب و کارها پویا هستند، از این رو توانمندسازی مستمر دانشجویان جهت تحلیل محیطِ دائما در حال تغییر در اکوسیستم بازرگانی، از الزامات موفقیت جهت تبدیل شدن آن ها به سرمایه های انسانی به شمار می رود. چون فاصله میان مطالب آکادمیک با نیازهای اجرائی و عملیاتی فضای بازرگانی همواره یکی از مسائل پیش روی نظام آموزشی کشور بوده است، یکی دیگر از اهداف گروه "خدمات و اکوسیستم بازرگانی" این است که از طریق همکاری و مشارکت با سازمان های تخصصی حوزه بازرگانی نظیر اتاق های بازرگانی، تشکل های اقتصادی، بانک ها، سازمان های بیمه ای، سازمان امور مالیاتی، واردکنندگان، صادرکنندگان، سازمان گمرک، و ... به تلفیق و تقریب ارتباط میان دانشگاه و صنعت بپردازد. بر همین اساس در ایجاد این گروه تلاش شده تا حدودی مطالب آموزشی با همکاری و مشارکت فعالین و کنشگران اجرائی حوزه های مختلف خدمات و اکوسیستم بازرگانی طراحی شده و مطالب نظری و انتزاعی به همراه مفاهیم عملیاتی و کاربردی ارائه گردد.
مأموریت گروه