کارآفرینی، فناوری و نوآوری 

1_ راه‌اندازی شعبه تجارت و بازرگانی پارک علم و فناوری دانشگاه تهران در دانشکده تجارت و بازرگانی 

• یکی از اولین اقدامات دانشکده در حوزه نوآوری و فناوری در بدو تاسیس راه‌اندازی شعبه تخصصی پارک و علم و فناوری دانشگاه در حوزه‌های مالی و تجاری بود که در راستای این هدف بالغ بر 30 شرکت و واحد فناور در فرآیند ارزیابی قرار گرفته و با توجه به محدودیت فضای موجود در حال حاضر دو شرکت دانش بنیان در شعبه تخصصی تجارت و بازرگانی مستقر شده‌اند.

 

2- توانمندسازی دانشجویان و فارغ‌التحصیلان به منظور تجاری سازی ایده‌ها 

• تدوین بسته‌ها و برگزاری کارگاه‌های آموزشی  

• برگزاری رویدادهای ایده برای تقویت نوآوری و خلاقیت در دانشجویان 

• اتخاذ تدابیری برای تیم سازی دانشجویان از رشته‌های مختلف با هدف ایجاد هم‌افزایی بین اعضا 

• برگزاری کارگاه‌های آموزشی مرتبط از قبیل معرفی تسهیلات تحقیق و توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی توسط مدیر توسعه فناوری‌های آینده صندوق نوآوری و شکوفایی 

 

3- ارتقاء توانمندی‌های اساتید در زمینه کارآفرینی و تربیت نیروی انسانی کارآفرین  

• برگزاری کارگاه‌های مهارت افزایی شغلی  

• برگزاری کارگاه‌های کارآفرینی و نشست‌های تخصصی با حضور کارآفرینان و متخصصان 

• برگزاری رویدادهای کارآفرینی و نوآوری 

همکاری و مشارکت با سایر سازمان‌ها در برگزاری برنامه‌های مشابه 

• برگزاری کارگاه‌های آموزشی مرتبط از قبیل معرفی تسهیلات تحقیق و توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی توسط مدیر توسعه فناوری‌های آینده صندوق نوآوری و شکوفایی

 

4_ حمایت از راه‌اندازی استارتاپ‌ها و شرکت‌های نوپا 

• شرکت در فن بازارها و نمایشگاه‌های سالانه توسط دانشکده 

• شناسایی سرمایه‌گذار برای حمایت از ایده‌های برتر 

• تدوین دستورالعمل نحوه استقرار متقاضیان 

• ارتباط موثر با مراکز کارآفرینی و نوآوری دانشگاه در پشتیبانی استارت‌آپ‌ها 

• برگزاری رویدادهای ایده تا بازار با محوریت مالی و تجارت

 

5_ استقرار و توانمندسازی واحدهای فناور مستقر در مرکز رشد 

• برگزاری دوره‌ها و کارگاه‌های آموزشی برای شرکت‌های مستقر در شعبه تجارت و بازرگانی 

• تعریف بسته‌های خدمات مشاوره‌ای و ایجاد ساز و کار ارائه این خدمات 

• ارزیابی و پایش دورهای واحدها 

• تسهیل و فراهم سازی مقدمات شرکت در نمایشگاه‌ها، فن بازارها و انواع رویدادهای عرضه محصولات 

• ایجاد ساز و کار ارائه خدمات بازاریابی برای واحدهای فناور

 

6- هدایت شرکت‌ها و واحدهای فناور و مجموعه مخاطبین مرکز رشد در راستای ارتقاء دانشکده 

• ارائه خدمات مشاوره‌ای برای دانش بنیان شدن شرکت‌ها و واحدها 

• ایجاد شبکه ارتباطی درآمدزا برای شرکت‌ها و واحد‌های فناور 

• ایجاد مقدمات تأسیس شرکت‌های دانشگاهی